| הפוך לדף הבית  |  יעדים בעולם  |  גלריית תמונות  |  טיולים בארץ  |  סקי  |  מידע כללי  |  פורומים  |  דילים
מידע כללי<<ראשי
יום ראשון, 16.06.2019
רגע אחרון
בודפשט-(ח. נופש) - $268 ברלין-(טיסה)-$214 רומא-(ח. נופש) - $491 ברצלונה-(טיסה) -$278 פראג-(ח. נופש)-$495 אמסטרדם-(טיסה)- $282 לונדון-(ח. נופש)- $774 בנגקוק-(טיסה)-$774

מטיילים מספרים - המזרח התיכון - אתונה ב-7 ימים
מאת: צוות FIXTRAVEL
אתונה ב-7 ימים

מאת: איתן

היום הראשון
לאחר המתנה בת שעה וחצי ויותר, טסנו לאתונה וקבלנו את הג`יפ השכור מ``דוכן`` מאולתר וקצת חשוד. יצאנו לדרכנו במטרה לחצות את אתונה באוטוסטרדה, אבל הדרך המהירה די מהר נגמרה (שאר הנתיב עדין בעבודה), ולאחר נסיעה ארוכה בשכונות עלובות התברר לנו כי חזרנו לסביבות נמל התעופה ... מאחר והגענו כבר לצהרי היום, וגם הנתיב החדש (לאורך החוף המערבי בואכה פיראוס) בו בקשנו לעקוף את העיר התקדם באיטיות, החלטנו לשנות את התוכנית ולהכנס למרכז אתונה. לפני הביקור המרשים (והקר) באקרופוליס, אכלנו (ביוקר) ולאחר הביקור הסתובננו קצת בסמטאות הסמוכות עם חנויות המזכרות (קפה).
לינה מצאנו במלון ``B`` ולאחר מכן יצאנו לאכול בעיר - סלט יווני ראשון במסעדה של ``ניקוס``. חזרנו למלון באזור 21:00, מוקדם יחסית לימים הבאים, אך מאוחר בהתחשב בשינה הקצרה שהיתה לנו בלילה הקודם.

היום השני
לאחר ארוחת בוקר מלאה יצאנו מאתונה מערבה, וב- Megara ירדנו לכביש צדדי לכיוון המפרץ, שם ראינו רועה מודרני על אופנוע שטח. העצירה הראשונה היתה ב- Porto Germeno (אתר חוף לנופש עממי שהיה נטוש ביותר), בו בקרנו בשרידי מצודה ביזנטית מהמאה שלישית או הרביעית לפני הספירה. המשכנו בדרכנו הכפרית ולאחר הצטיידות בסופר מקומי (כולל גזיה) אכלנו לצד הדרך. כפר אחד לפני מנזר Osiou Louka שתינו קפה במקום (המסריח) שלעת ערב יהיה מושב הגברים בכפר. במנזר עצמו סיירנו בפנים ונהנו מהנוף. לאחר שטפסנו לראשונה לאזור מושלג, הגענו לעת ערב לעיירת הסקי Arachova, בה מצאנו מקום לינה מתוק ונעים בבית הראשון בעיירה. לאחר טיול ברחוב הראשי בעיירה (קפה) קנחנו באחת הטברנות (כולל כבש בלימון).

היום השלישי
הארוח ב- Arachova היה מושלם גם בארוחת הבוקר. התחנה הראשונה בדרכנו ביום זה היתה אתר העתיקות המפורסם Delphi, בו נהננו בעיקר מהנוף, וממעט האבנים שעדיין עומדות אחת על השניה. משם המשכנו לקפה (מצויין לשם שינוי) בעיר הנמל Galaxidi.המשכנו צפונה לכיוון אגם Mornos, ונתקלנו בהפתעה הראשונה - את הכביש במפה החליפה בשטח דרך רעועה. לאחר נסיעה לאורך האגם המלאכותי, ועצירה לשרותים בשטח, הגענו למסעדה (עם המבשלת האטלקיה שצבעה שערה לשחור), שם פגשנו לראשונה באורי וראשונה. מעבר נוסף באזור מושלג הביא אותנו לכפר A. Hora, ביציאה ממנו התחברנו סופית לאורי וראשונה. ההתחלה לא היתה פשוטה - נסיוננו למצוא את דרך העפר היוצאת מאחד הכפרים הצליח רק בפעם השניה וגם אז התברר שהדרך לא עבירה. גם הדרך החילופית לא היתה פשוטה. לאחר מעקף ארוך בדרך לא סלולה, ותלולה, הגענו על סף החשיכה לכפר ללא מקומות לינה. המשכנו בדרכנו עד שנתקענו באזור בניה, שם חילץ אותנו אחד מהעובדים במקום. המשכנו בנסיעה בחשכה, כששלג מתחיל לרדת, עד לכפר Domnista בו מצאנו מקום לינה חביב ומסעדה נהדרת.

היום הרביעי
ארוחת הבוקר היתה בסלון של המארחת, למרות שלא היה לה סט קפה תואם. הדרך הקצרה לעיר המחוז Karpenisi (קפה) התבררה כאיטית מאוד אך גם יפה ומרתקת במיוחד בשל השלג שירד ואף הצטבר על הציר הגבוה. בעקבות מזג האוויר, שינינו את הציר המקורי ובמקום לעלות ישר צפונה חתכנו קודם מערבה, בדרך כפרית באזור חשוף יחסית. לאחר שנעלמו לנו שני כפרים מהמפה עצרנו לקפה בדרך (גזיה), חצינו גשר עתיק ויפהפה ועלינו לתצפית על עוד אצבע של אגם מלאכותי. עצרנו לחלץ רגלים בעיר Arta (קפה עם הנוער) ממנה עלינו בדרך הראשית אל Ioannina, שם מצאנו מקום לינה די עלוב (ב``אכסנית נוער``) בפרבר Perama, בו גם אכלנו (במסעדה עלובה לא פחות).

היום החמישי
את הבוקר התחלנו (עם המדריכה הצולעת והמתנשפת) בסיור המערת הנטיפים Perama Cave. משם נסענו למסגד בעיר העתיקה ב- Ioannina. לשם שינוי ויתרנו על הקפה ויצאנו אל האזור ההררי והכפריThe Zagoria County שהאטרקציה המפורסמת בו היא Vikos Gorge עליו צפינו מהכנסיה (יחד עם לא מעט ישראלים אחרים) שלצד הכפר Monodndri על בתי האבן שבו. לאחר נסיעה בין הכפרים מצאנו מסעדה בכיכר אחד הכפרים, ארוחה שנמשכה שעתיים, ואלצה אותנו לקחת את הדרך הקצרה יותר ליעדנו ללילה - כפר הרועים הרומנים המצועצע Metsovo. דרך עפר הובילה אותנו אל סמטאות הכפר Leptokaria. כמו כפרים אחרים גם כפר זה היה נטוש למדי - 30 אנשים בחורף, לעומת 100 בקיץ. בכפר פגשנו רועה מקומית, שלומדת אנגלית בהתכתבות ומתרגלת אותה בפועל בעיקר עם מטיילים ישראלים...בהמשך הדרך שוב לא תאמה המפה את השטח, אבל הפעם הדרך רק התבררה כקצרה יותר. זה לא מנע מאיתנו להגיע ל- Metsovo רק בשעות החשכה, להתמקמות במלון Agnita על דלתות הטווס שבו. סיירנו בכפר (המאכזב מעט) ואכלנו במסעדה של ניקולאס (הסלט הירוק לא מומלץ).

היום השישי
הפעם דלגנו על ארוחת בוקר במלון והסתפקנו במאפה וקפה (מהזקן עם ה``פטריות``). עברנו ב- Pass Katra בדרכנו למצוקי המטאורה והמנזרים התלויים, עליהם הסתכלנו כמעט מכל זווית אפשרית.לאולימפוס החלטנו לא להמשיך ואת הרגלים חלצנו ברובע הטורקי ב- Trikala. בעצירה לארוחה (זולה וטעימה) כמעט ואבדנו את מצלמת הוידאו.אחר הצהריים הגענו לחצי האי Pilio, שם לאחר לחץ מתון זכינו לחדרים (בינונים) במקום מקסים, בלב חורשת זיתים. בערב יצאנו למסעדת דגים.היום השביעילאחר ארוחת הבוקר של קתרינה יצאנו לסיבוב, מלא הפיתולים, בחצי האי. לאחר סיבוב רגלי ב- Vizitsa עברנו לגדה המזרחית, המצוקית, שם במאמץ מסויים מצאנו את דרכנו עד לקו החוף.לאחר חציית קו הרכס פתחנו בנסיעה על הכביש המהיר לאתונה, תוך שאנו משתלבים בדרך היוונית המקורית להפוך כביש דו-מסלולי לרב-נתיבי.רגע לפני כניסה בעייתית לאתונה מצאנו את חנות הצעצועים הנהדרת Jumbo, בה רכשנו את כל המתנות הנדרשות. משם הדרך להחזרת הרכב ולטיסה היתה פשוטה.

הדפסת כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

מסלול הטיול המועדף עליי
מסלולי נחלים בצפון
טיולי ארכיאולוגיה
נוף מדברי
אתרים היסטוריים

הצג תוצאות
Powered by Sitenet ltd בניית אתרים מועדון הלקוחות | כתבו לנו| תנאי שימוש| אודות החברה| פרסום באתר| מאמרים