| הפוך לדף הבית  |  יעדים בעולם  |  גלריית תמונות  |  טיולים בארץ  |  סקי  |  מידע כללי  |  פורומים  |  דילים
מידע כללי<<ראשי
שבת, 24.08.2019
רגע אחרון
בודפשט-(ח. נופש) - $268 ברלין-(טיסה)-$214 רומא-(ח. נופש) - $491 ברצלונה-(טיסה) -$278 פראג-(ח. נופש)-$495 אמסטרדם-(טיסה)- $282 לונדון-(ח. נופש)- $774 בנגקוק-(טיסה)-$774

מטיילים מספרים - המזרח התיכון - טיול אלף השנים
מאת: צוות FIXTRAVEL
טיול אלף השנים

מאת: דני דור
21 פרופסורים, מהנדסים ושופט אחד יצאו לגלות את תורכיה. שישה ימים, עשרה ג`יפים ומכנה משותף כמעט לכולם - יומולדת 50. והכל - בלי נשים.
מה גורם לחבורת גברים מסודרים ומבוססים להשאיר הכל מאחור ולהפוך למשך שבוע לג`יפאים מאובקים וחסרי דאגות?
הגיל כמובן.
יותר נכון - יומולדת 50. אירוע שמחייב חגיגה מיוחדת. טיול הג`יפים למרכז תורכיה נולד לפני שנתיים. למרות שאיש לא ידע עדיין את התוצאה הסופית.
גרעין הקבוצה - חיפאים שהידידות ביניהם החלה עוד בבית ספר יסודי, דרך התיכון, לימודים בטכניון, צבא, משפחה ומאות מפגשים משותפים מאז ועד היום.
לאחר התלבטויות ארוכות איך לציין את שנת החמישים: מטיול מוזיאונים בפאריז, דרך שבוע כיף בחופי סיני ועד ראפטינג מדהים באתיופיה, נפל הפור: יוצאים למסע ג`יפים בתורכיה.
ההמשך כבר היה פשוט יותר, ומכיוון שחלק מאיתנו כבר טיילו בעבר עם החברה הגיאוגרפית וממש התאהבו במדריך, מנחם עבאדי, החיבור היה טבעי. וכך אכן היה.
עד שיצאנו לטיול ב-16.5, התגבשה הקבוצה, וכבר הגענו ל-20 מטיילים, ומכאן השם - טיול 1000 השנים. לקבוצת החיפאים המקורית, עשרה במספר, הצטרפו עוד ,10 בשיטת חבר מביא חבר, וממש לפני היציאה הצטרף גם המטייל ה-21. היו שם שלושה פרופסורים, דוקטורים, מהנדסים, שופט, ועוד. חלק ג`יפאים מנוסים, אחרים מעדיפים את הטויוטה המשפחתית, אבל כולנו נלהבים להרפתקאה.
ועוד פרט חשוב, שהקרין על כל הטיול - בלי נשים. ההחלטה הקריטית כמעט והביאה לביטול, בעקבות וטו רצחני של כמה נעלבות.
אבל זה לא עזר. יצאנו לדרך. גברים בלבד. או קשישים בלבד, מה שאיפשר לכל ג`יפאי להשתין בנון-שלנטיות ליד הג`יפ בכל רגע נתון, ונתן דרור למספרי הבדיחות.
גסויות ללא הגבלה. יצאנו בטיסה לאיסטנבול, ולאחר כמה שעות המתנה בעיר, שנוצלו לסיורים קצרים, המשכנו בטיסה לעיר הנמל אדנה, מרחק של כ-800 קילומטר. ולא להאמין, איתנו במטוס המריא ונחת גם חיים רביבו, גיבור תורכי מקומי, שרק אחרי שהגענו לתורכיה הבנו עד כמה האיש פופולארי שם. מאדנה נסענו באוטובוס לעיר מרסין, 70 קילומטר, ובבוקר קיבלנו את הג`פים, סוזוקי ופאז`רו, ומיד יצאנו לדרך.
הנוף המתון, שהזכיר בשעה הראשונה את הרי הגליל, מתחלף ככל שעוברות השעות. בכל ג`יפ יש מכשיר קשר שמאפשר תקשורת טובה וקבלת הדרכה תוך כדי נסיעה. בדרך חוצים נהרות, שדות פרג גדולים, ומפלי מים מרשימים. אנחנו נוסעים צפונה, כשמולנו מתנשא רכס הבולקאר, שהוא חלק מהרי הטאורוס, שרשרת ההרים הגבוהה במרכז תורכיה. כל הנסיעה היא בדרכי עפר. מנחם עבאדי, המדריך, מוביל, כשאת השיירה, סך הכל 10 ג`פים, סוגר ג`פ המכונאים התורכים שחילצו אותנו בהמשך מכמה צרות.
הנוף מדהים. ירוק עד. מים בכל מקום, הרים נישאים מכל עבר. עוצרים להפסקות תה ספונטאניות.

עוברים ליד כפרים קטנים שבהם הזמן קפא לפני עשרות שנים. אזור חקלאי, עני, פרימיטיבי. בכל מקום רואים נשים עובדות בשדות וגברים יושבים בבתי תה.
אחרי חשיכה מגיעים למלון דרכים קטן בכפר צ`מילילה. החושך והעייפות מסייעים להתעלם ממגבלות המקום, שמזכיר לחלק מאיתנו את העיר עזה ובנותיה, אבל כשקמים בבוקר ורואים את הנוף המדהים שוכחים מהכל. הכפר ממוקם בגובה של כ-1500 מטרים. ממול פסגות מושלגות שנחתכות על ידי קניונים מדהימים.
לאחר משחק כדורגל קצר - הסתיים 4:1 למי שמתעניין, יצאה השיירה לדרך. היעד - הקניון העמוק של נהר פפאזן-באיי. ערוץ עמוק, בתוך קניון מדהים, שבתחתיתו זורם נהר שוצף. אנחנו יחידים בשטח. אין כמעט מקומיים. אין מטיילים, ובטח אין ישראלים. רק קולות המים ומראות ההרים. אגב, לפני שהגיעו לכאן הישראלים, התורכים לא ידעו מה זה טיולי ג`יפים. כשהתארגן לפני חצי שנה טיול ``מלכת המדבר, באותו אזור, נאלצה החברה הגיאוגרפית להביא כמה ג`יפים מישראל, לאחר שהתברר שבכל חברות ההשכרה בתורכיה אין מספיק ג`יפים מתאימים לטיול.
הג`יפים עומדים במשימה בכבוד, ומטפסים באיטיות מהקניון להרים. על הדרך סלעים.
שהתדרדרו מהמצוקים, והג`יפים מתמרנים ביניהם. מישהו שם בטייפ קלטת של עופרה חזה, ומכשירי הקשר מעבירים את המנגינה לכל הרכבים. גם האווירה השתנתה.
אנשים נפתחים יותר. משאירים מאחור את הפוזות והתארים. בצהריים, תוך כדי טיפוס לאחר הרכסים, מגיעה לאחד הטלפונים הניידים הידיעה על הפיגוע בנתניה.
רוב הדרך אין קליטה, רק כשמגיעים למקומות הגבוהים יותר. המידע הגיע אלינו בערך רבע שעה אחרי הפיגוע. מדהים. משייטים בג`יפים בסוף העולם, ומעודכנים און-ליין במה שקורה בארץ. אין בינינו איש מנתניה, אבל האינפורמציה קשה.
גם כשמתרחקים, קשה ממש להתרחק.
מטפסים מתוך הקניון ומגיעים לגובה של כ-2600 מטרים. הג`יפים חונים ליד מכלאות מאבן. הקבוצה מטפסת ברגל כדי לראות ולגעת בשלג, והצוות המקומי מכין ארוחת צהריים, על טהרת הסלט, הנקניקיות, עלי גפן ממולאים ולקום תורכי לקינוח.
המסלול המקורי אמור היה לעבור גבוה יותר, קרוב ל-4000 מטר, אבל המעבר הגבוה סגור וחסום בשלג שמתנשא לגובה של שלושה מטר ויותר. השלג יישאר שם עד יולי, ורק אז ייפתח המעבר.

הדפסת כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

מסלול הטיול המועדף עליי
מסלולי נחלים בצפון
טיולי ארכיאולוגיה
נוף מדברי
אתרים היסטוריים

הצג תוצאות
Powered by Sitenet ltd בניית אתרים מועדון הלקוחות | כתבו לנו| תנאי שימוש| אודות החברה| פרסום באתר| מאמרים