| הפוך לדף הבית  |  יעדים בעולם  |  גלריית תמונות  |  טיולים בארץ  |  סקי  |  מידע כללי  |  פורומים  |  דילים
מידע כללי<<ראשי
יום ראשון, 16.06.2019
רגע אחרון
בודפשט-(ח. נופש) - $268 ברלין-(טיסה)-$214 רומא-(ח. נופש) - $491 ברצלונה-(טיסה) -$278 פראג-(ח. נופש)-$495 אמסטרדם-(טיסה)- $282 לונדון-(ח. נופש)- $774 בנגקוק-(טיסה)-$774

מטיילים מספרים - המזרח הרחוק - תאילנד
מאת: צוות FIXTRAVEL
תאילנד

מאת: דוד, פ``ת
הלם מוחלט אפף אותנו ברגע בו ירדנו, שני חברי ואני, בשעת ערב מחשיכה, בקצהו של רחוב קאוסאן, מהמונית שהביאה אותנו משדה התעופה של בנגקוק בו נחתנו לפני שעה קלה. עמדנו שלושתנו באמצע הכביש, עמוסים בתרמילינו הכבדים כשאיננו יודעים להיכן ללכת. גלי ריח שמעולם לא הרחנו כמותם, היכו בנו ללא רחם - ריחות חומצתיים של האוויר הלח, עשן הטוקטוקים, הזבל והצחנה מסביב ו``ריח המזון`` המטוגן שטרם עמדנו על טיבו...
למחרת בבקר ההרגשה כבר משתפרת ואנו יוצאים לטייל ברחובות בנגלמפו, השכונה בבנגקוק שמרכזה הוא רחוב קאוסאן - מעוז התרמילאים.
רחוב קאוסאן מרכז בתוכו את כל השירותים לתרמילאים וניתן למצוא כאן אכסניות, סוכנויות נסיעות, סוכנויות דואר, החלפת כסף וחנויות צילום. ניתן לקנות כאן כרטיסי טיסה מוזלים ואפילו להוציא תעודת סטודנט או עיתונאי (מזוייפת כמובן).
בדוכנים השונים ניתן למצוא את כל הזיופים האפשריים -שעונים, קלטות, בגדים, מוצרי אלקטרוניקה, קליעת צמות וחרוזים, עבודות אמנות יפיפיות, פסלונים ותכשיטים -שרשראות, מחרוזות, אבנים יפות. בנוסף יש כאן דוכני מזון רבים - תירס על גחלים, לוטי, בשרים למיניהם על האש, ועגלות בהן מונחים פירות חתוכים מסודרים להפליא: אבטיח, אננס, פאפאיה, גויאבה, ועוד פירות לא מוכרים. המסעדות, הבארים, ובתי הקפה מלאים עד אפס מקום ומהם בוקעת מוזיקה מערבית רועשת.
אנו מחליטים לחלק את טיולנו בתאילנד ל 3 חלקים עיקריים:
1. בנגקוק וסביבתה
2. צפון תאילנד
3. איי דרום תאילנד

בנגקוק וסביבתה
את טיולנו בבנגקוק אנו מעבירים בביקורים במקדשיה המפורסמים (ואט ארון, ואט פו, ואט טרימיט ואחרים). אח``כ ביקור בארמון המלך, ברובע הסיני, במרכזי הקניות הגדולים והמודרניים ושוטטות בלתי נלאית בשווקיה הרבים של העיר (עם דגש על שוק סוף השבוע). כמובן שלא יכולנו לוותר על שיט בנהר צ`אופראיה החוצה את העיר, ולא הרשינו לעצמנו לוותר על ביקור (מפוקפק) בפאטפונג - מרכז החטאים של בנגקוק...
בימים הבאים טיילנו בסביבות בנגקוק. יצאנו ליום טיול בשוק הצף דמנואן - סאדואק ולגן הורדים. לצערנו השוק המדהים הזה איבד את האותנטיות שלו וכבר בשעת בקר מוקדמת מצאנו אותו מוצף בתיירים שמגיעים בקבוצות מאורגנות. אח``כ בגן הורדים חזינו במופע פולקלור והוואי תאילנדי ויכולנו לראות אומנים מקומיים בשעת עבודתם.
אנו חוזרים באותו יום לבנגקוק ולמחרת יוצאים לעיירת הקיט קאנצ`אנאבורי הידועה בזכות הנהר קו`ואי העובר בה והגשר המפורסם. אנו ישנים לילה אחד בבקתה צפה על הנהר ולמחרת עוברים לאכסניית ג`ולי פרוג האהובה על המטיילים הישראלים. אנו מבלים בשווקי העיירה ובטיול לשמורת הטבע הסמוכה עם 7 המפלים.
מקאנצ`אנאבורי אנו חוזרים שוב לבנגקוק, ולמחרת יוצאים בנסיעת אוטובוס לילית צפונה. אין לנו צורך להתעכב כרגע בבנגקוק, כי אנו אמורים לעבור דרכה עוד מספר פעמים במהלך הטיול - כשנשוב מהצפון, כשנמשיך לדרום, וכשנחזור ממנו.

צפון תאילנד
נסיעת הלילה מבנגקוק לצ`יאנג-מאי, בירת הצפון, מתארכת ל- 14שעות עקב תקלות חוזרות ונשנות באוטובוס.
צ`יאנג-מאי עיר חמודה ונעימה. למרות ההמלצות שקיבלנו, אנו מוותרים על לינה באכסניית טאנה החביבה על הישראלים ומעדיפים ללון באכסנייה נחמדה, לא מוכרת, על יד חומות העיר העתיקה.
כמו בבנגקוק גם כאן אנו מתחילים את הביקור בעיר בסיור במקדשים, במרכזי הקניות, בשווקים, ובמיוחד בשוק הלילה המפורסם של העיר שבו ניתן למצוא מזכרות נהדרות, בגדים, חפצי אמנות, קלטות, דיסקים, וכל מה שרק עולה על הדעת, והכל במחירי מציאה הרבה יותר טובים מאשר בבנגקוק. כמו כל הישראלים גם אנו הופכים את מלאכת המיקוח עם הסוחרים המקומיים לאמנות...
את אחד הימים אנו מקדישים לסיור מפעלים. נהוג בקרב נהגי הטוקטוק (ריקשה ממונעת שקרויה כך בגלל הרעש שהיא עושה), לקחת מטיילים ישראלים לסיור במפעלי תכשיטים ואמנות שונים בכפרים הסמוכים. את הסיור נוהגים נהגי הטוקטוק לעשות בחינם, או תמורת תשלום פעוט בידיעה שעל כל תייר שיביאו, יקבלו עמלה מבעלי החנויות והמפעלים.
למחרת, אנו יוצאים ליום טיול במשולש הזהב (הגבול בין תאילנד, בורמה ולאוס הידוע בזכות גידולי האופיום), בנהר המקונג, בעיירת הגבול מא סאי, בעיירה טאטון אשר על גדות נהר קוק, במקדשים העתיקים בצ`יאנג סן ובביקור בכפרים
של שבטי הגבעות. נופי הצפון מדהימים והביקור בכפרים הופך להיות חוויה בלתי נשכחת.
בשובנו לצ`יאנג מאי אנו שוכרים ג`יפ ויוצאים למחרת, עם בקר, לסיבוב הידוע בשם פאי למשך 4 ימים. אנו עוברים בנופים נפלאים - שמורת הטבע דוי אינתאנון (ההר הגבוה בתאילנד), מפלים, נביעות טרמיות, הרים, ג`ונגלים, נהרות שוצפים, מערות, וכפרי שבטים שהמפורסם בהם הוא שבט ארוכות הצוואר.
בחוזרנו לצ`יאנג מאי, אנו מתארגנים עם מטיילים נוספים ויוצאים לטרק בשבטי הגבעות באזור צ`יאנג דאו. הטרק הופך להיות לאחת החוויות המרשימות ביותר בטיול וכולל ביקור ולינה בכפרים, רכיבה על פילים ושיט ברפסודת במבוק על
נהר פינג ובסיומו אנו חוזרים לצ`יאנג מאי.
את יום המחרת אנו מנצלים למנוחה, למסז`ים ולקניות. בלילה אנו עוזבים את צ`יאנג מאי עם תרמילים עמוסים לעייפה בקניות, ונוסעים לבנגקוק בדרכנו לדרום.

דרום תאילנד
מגיעים לבנגקוק בבקר, מפקידים את תיקינו למשמרת במחסן אחת האכסניות, עושים סידורים לקראת הנסיעה דרומה, ובלילה אנו יוצאים בנסיעת אוטובוס ארוכה מבנגקוק לסוראט תאני, העיר הדרומית ממנה ניתן להגיע לאיים. בסוראט תאני, אנו לוקחים מעבורת איתה אנו מגיעים לאי קו סאמוי.
האי מדהים ביופיו. מפרצים יפיפיים, דקלי קוקוס עמוסי פרי, חופים לבנים, זריחות ושקיעות מדהימות, וחיי לילה ערים - דיסקוטקים, בארים, ומסעדות.
חיש מהר אנו מתרגלים לבטלה הנעימה על החוף ובין שייק לארוחת שחיתות אנו נהנים ממסז`ים ומרחצה בים.
כשמגיע זמן מסיבת הירח המלא (פול מון פארטי), אנו עוזבים את קו סאמוי יחד עם קבוצה של 5 תרמילאיות מגרמניה אותן הכרנו באי, ומפליגים לאי הסמוך קו פאנגאן בו תתקיים המסיבה. הוואי המסיבה מובן לנו חיש מהר. אנו מוותרים על כל הפעילות המתקיימת במקום ומסתפקים בריקודים ובבילוי בחברתן של הגבירות מגרמניה...
עם שחר אנו חוזרים לקו סאמוי, ותוך זמן קצר עושים את דרכנו בחזרה לבנגקוק.
עלינו למהר להשלים את הקניות טרם שובנו הביתה...

הדפסת כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

מסלול הטיול המועדף עליי
מסלולי נחלים בצפון
טיולי ארכיאולוגיה
נוף מדברי
אתרים היסטוריים

הצג תוצאות
Powered by Sitenet ltd בניית אתרים מועדון הלקוחות | כתבו לנו| תנאי שימוש| אודות החברה| פרסום באתר| מאמרים