| הפוך לדף הבית  |  יעדים בעולם  |  גלריית תמונות  |  טיולים בארץ  |  סקי  |  מידע כללי  |  פורומים  |  דילים
מידע כללי<<ראשי
יום ראשון, 16.06.2019
רגע אחרון
בודפשט-(ח. נופש) - $268 ברלין-(טיסה)-$214 רומא-(ח. נופש) - $491 ברצלונה-(טיסה) -$278 פראג-(ח. נופש)-$495 אמסטרדם-(טיסה)- $282 לונדון-(ח. נופש)- $774 בנגקוק-(טיסה)-$774

מטיילים מספרים - דרום אמריקה - הסלאר בבוליביה - מדבר המלח הגדול בעולם
מאת: צוות FIXTRAVEL
הסלאר בבוליביה - מדבר המלח הגדול בעולם

מאת: איילת צור
יצאתי לסיור בן שלושה ימים בסלאר בבוליביה. חשבתי שאראה במשך שלושה ימים רק לבן על לבן, לשמחתי, הופתעתי לגלות שהטיול כלל הרבה יותר ממלח.הסלאר משתרע על פני 12,000 ק``מ של מלח, לבן מעוור עיניים (ושורף פנים - כדאי להצטייד במשקפי שמש וקרם הגנה...). לטיול יצאנו 6 חבר`ה, בליווי צמוד של נהג מקומי וטבחית, חסרת שיניים, אך בעלת כישרון בישול לא מבוטל. עברנו ``בבית חרושת`` למלח, שם נוכחנו לדעת כמה הבוליביינים יכולים להרוויח מהסלאר, אך עדיין, הם מכינים את אלפי הקילוגרמים היומיים של המלח באופן ידני, ואולי זהו בעצם סוד קסמם.

המשכנו אל לב הסלאר, וראינו מטיילים רבים מצטלמים לתמונות. בזכות המשטחים הענקיים, הלבנים החלקים, ישנה אפשרות לתמונות תקריב, אומנות ופרספקטיבה יוצאות דופן. גם אנחנו לא טמנו ידינו בצלוחית המלח והצטרפנו למצטלמים... בהמשך הנסיעה הגענו לשמורת קקטוסים ענקיים, שהגדול והעתיק ביניהם צומח לגודל של 12 מטרים והוא בן 12 שנים.הגענו לנקודת הלינה הראשונה, מפגש ראשון עם כפר בוליביני, התפלאנו ושמחנו לראות מים זורמים ואפילו מקלחת חמה. רצינו לשחק טאקי עד עלות החמה, אבל חשמל יש רק בין השעות 19:00 - 21:00, אז בלית ברירה, הלכנו לישון מוקדם...לאורך כל היום השני צפינו באלפקות ולמות משוטטות חופשי בצידי הדרך, וכן עברנו בלגונות רבות, בהן צבעים מרהיבים, מירוק ועד ורוד ופלמינגו רבים מיני ספור. הגענו אל הכפר השני ללינת הלילה וכאן נכונה לנו אכזבה - אין מים זורמים, גם לא בשירותים, למען צחצוח שיניים יש לצאת אל הקור העז.שוב הלכנו לישון מוקדם, אך שעת היקיצה הסבירה את הכל... ב- 04:30 בבוקר היינו בדרכנו. נסענו במדבר מלווים על ידי השמש העולה, עם מוסיקה תואמת אווירה ברקע, חוויה לא רגילה. מתוך השממה קיבלו את פנינו תמרות עשן - איזור הגייזרים במדבר.נסענו אל עבר ארוחת הבוקר, לה המתנו תוך כדי שכשוך רגלינו במעיינות החמים. הנועזים שבינינו, ביצעו טבילה מלאה במים הרותחים, למרות הקור הנורא ששרר בחוץ.לאחר נסיעה בת 15 שעות, בה התענגנו על כל מראות הכפר והמדבר, חזרנו לבית החם - מלון הלובו בלה-פז, שם התענגנו על אוכל ישראלי משובח (מלאווח, ג`חנון, סלט ירקות וחביתה).
דבר אחד למדנו - מלח יש לא רק בסלט.

הדפסת כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

מסלול הטיול המועדף עליי
מסלולי נחלים בצפון
טיולי ארכיאולוגיה
נוף מדברי
אתרים היסטוריים

הצג תוצאות
Powered by Sitenet ltd בניית אתרים מועדון הלקוחות | כתבו לנו| תנאי שימוש| אודות החברה| פרסום באתר| מאמרים