| הפוך לדף הבית  |  יעדים בעולם  |  גלריית תמונות  |  טיולים בארץ  |  סקי  |  מידע כללי  |  פורומים  |  דילים
מידע כללי<<ראשי
יום ראשון, 16.06.2019
רגע אחרון
בודפשט-(ח. נופש) - $268 ברלין-(טיסה)-$214 רומא-(ח. נופש) - $491 ברצלונה-(טיסה) -$278 פראג-(ח. נופש)-$495 אמסטרדם-(טיסה)- $282 לונדון-(ח. נופש)- $774 בנגקוק-(טיסה)-$774

מטיילים מספרים - ישראל - סוף שבוע בים המלח - טיול למערת הקמח
מאת: צוות FIXTRAVEL
סוף שבוע בים המלח - טיול למערת הקמח

מאת: טלי אלון
במהלך אפריל, רכשנו סופשבוע במלון ``גולדן טוליפ`` שעל חוף ים המלח.
(מלון נחמד). חודש אפריל נחשב לחודש נוח במיוחד לטייל באזור.
לא חם מידיי, לא קר והסכנה לשיטפונות הולכת וקטנה.
אכלנו ארוחת בוקר, הצטיידנו בכובעים, מים, קרם הגנה, מפה ובפנס לצורך חציית המערה. (מומלץ)
נסענו דרומה לכיוון אילת. לאחר כ- 20 דקות חצינו את האתר ``אשת לוט``,
חצינו עשרות ברכות לייבוש מלח עד שראינו לפנינו את מפעליי ים המלח.
(מומלץ לסייר במקום. מעניין מאוד. אני חושבת שיש לתאם מראש את הסיור).
. כ- 200 מטר לפני המפעלים קיימת פניה ימינה ושלט ``מערת הקמח``.
נסענו על שבילי חול (מיועד גם לרכבים שלא 4x4) כ- 20 דקות נוספות והגענו לבסוף לאתר המבוקש.
חשוב לציין כי המסלול אורך כ- 20 דקות ומומלץ להשאיר את אחד הרכבים בסוף המסלול. לצערנו לא הייתה הכוונה של ``רשות שמורות הטבע`` או של ``החברה להגנת הטבע`` ולא מצאנו במקום כל שלט אשר יסביר את התופעה המדהימה - חבל מאוד!. נכסנו לואדי והתחלנו ללכת בתוכו.
מה אכתוב ומה אומר - פשוט תופעת טבע מדהימה. עד שלא נכנסנו לואדי לא הבחנתי בכלום.
הואדי מלא בעשרות אלפי שכבות אבן הגיר בשלל צבעים וכיוונים. ניכר היה כיוון המים בעת שיטפונות.
הלכנו בתוך הואדי ופסענו על חול המזכיר מאוד ``קמח`` ומכאן אני מניחה שקוראים למערה. ``מערת הקמח``.
בתוך הואדי יש עשרות ערוצים קטנים ומערות. נורא הצטערתי לראות רכביי שטח החוצים את הואדי עם רכבם שלדעתי פוגע בשמורה המדהימה הזו. בסוף המסלול לכיוון המערה (ניתן להמשיך את המסלול באם לא רוצים להיכנס למערה) פנינו ימינה לתוך מערה מדהימה. למזלנו דאגנו לפנסים דבר אשר אפשר חצייה ללא חשש. אורך המערה: כ- 200 מטר. אין צורך לזחול או ללכת כפופים.
המים כנראה עשו היטב את העבודה -הפתחים התרחבו.
בסוף המערה טיפסנו אל מחוץ לואדי לכיוון הרכב שהשארנו בתור מאסף.
חזרנו מרוצים, מאובקים בלבן ועם טעם של עוד.
המלצות:
1. תקראו קצת חומר מקצועי לפני שתגיעו לאתר.
2. תצטיידו במים, כובעים וקרם הגנה.
3. המסלול מתאים לילדים מגיל 4.
4. לא לשכוח להביא פנסים.
5. עדיף לצאת למסלול זה לא בחודשים החמים של השנה.
6. לא לטייל באזור בשעות אחר הצהרים המאוחרות או בערב.
(המסלול שיוצא מהכביש הראשי אורך כ- 20 דקות ואין תאורה או תחנת מודיעין שאפשר להסתייע בה בעת צרה).
מאחלת לכם הנאה

נוף מדברי
אתרים היסטוריים

הצג תוצאות
Powered by Sitenet ltd בניית אתרים מועדון הלקוחות | כתבו לנו| תנאי שימוש| אודות החברה| פרסום באתר| מאמרים