| הפוך לדף הבית  |  יעדים בעולם  |  גלריית תמונות  |  טיולים בארץ  |  סקי  |  מידע כללי  |  פורומים  |  דילים
כנרת והעמקים<<טיולים בארץ<<ראשי
יום שלישי, 12.12.2017
רגע אחרון
בודפשט-(ח. נופש) - $268 ברלין-(טיסה)-$214 רומא-(ח. נופש) - $491 ברצלונה-(טיסה) -$278 פראג-(ח. נופש)-$495 אמסטרדם-(טיסה)- $282 לונדון-(ח. נופש)- $774 בנגקוק-(טיסה)-$774

מסלול טיול - הכנרת והעמקים - לצמח דרך עמק בית שאן
מאת: איתמר כהן
שם המסלול: לצמח דרך עמק בית שאן

האזור: הכנרת והעמקים

רקע:

נסיעה עם נופים מרהיבים, בעמק בית שאן כשלידכם גבעות הגליל התחתון המזרחי, וממזרח מתנשאים הרי הגלעד ובשמים ממעל בעונות הנדידה חגות להקות של חסידות. נציע כמה אתרים שכדאי לבקר בדרך. לא נבצע הכל אלא רק חלק מהאתרים בכל נסיעה לנופש בכינרת. הדרך עוקבת אחר סעיף של דרך הים הקדומה, שעברה ממצרים לדמשק, ועברה לאורך החוף, בואדי ערה חצתה את השומרון לכיוון עמק יזרעאל. כאן פנתה מזרחה לעבר בית שאן ובעמק בית שאן עברה צפונה לכיוון הכינרת. בעמק הירמוך עברה הדרך מזרחה לכיוון דמשק. במאה העשרים נבנתה בחלק האחרון של הדרך מסילת הרכבת מחיפה לדמשק. נוכל להבחין בחלק משרידיה לאורך הדרך, תחנות רכבת בבית שאן ובצמח, וגשרים וגשרונים בסמוך לכביש בית שאן - צמח. בעת החדשה היתה תנופת התיישבות לאורך הדרך כדי לאפשר גישה של יהודים ממישור החוף לגליל המזרחי.

אורך המסלול: נסיעה ברכב מצומת מגידו עד צמח כ- 60 ק"מ.

משך המסלול: עד יום מלא לפי האתרים שתבחרו.

תיאור המסלול:

לבאים מהמרכז, מכביש נחל עירון מגיעים לצומת מגידו, ממשיכים לכיוון עפולה עד צומת הסרגל, שם פונים ימינה. נוסעים בכביש 675 עד צומת נבות ופונים שמאלה בכביש 71 עד צומת בית השיטה (1), שם נפנה ימינה לכביש 6667. נפנה לכיוון בית אלפא (2) וחפצי-בה ונפנה שוב שמאלה לפי שלט של הגנים הלאומיים אל בית הכנסת העתיק בבית אלפא (3). ניכנס אל בית הכנסת (הכניסה לאתר בתשלום), נחזור לכביש 6667 בו ניפנה ימינה. לאחר 1/2 2 ק"מ נפנה ימינה לניר דויד (4), או בשמה הראשון תל עמל ונבקר באתר המנציח את ימי חומה ומגדל. תל עמל - ראשונה לחומה ומגדל. מי שמחפש פינה מיוחדת וללא תשלום מוזמן לעין מודע - בריכה מרובעת עם כמה עצי דקל ואקליפטוס נותני צל ומים חמימים כל השנה (כמו בסחנה). איך מגיעים? ממשיכים מניר דויד בכביש 6667 עד לצומת קיבוצים (5), במזלג הכבישים ניקח את הימני. נעבור את קיבוץ רשפים (6) וניפנה בדרך עפר טובה למדי לכיוון עין מודע (7). ממאגר מודע הדרך פחות טובה, נחזור בדרך בא הגענו וניפנה ימינה לכיוון כביש הבקעה (8).מכאן פתוחות כמה אפשריות. ביקור מרתק במרכז ללוחמה ביולוגית במזיקי חקלאות בשדה אליהו או במרכז הצפרות בכפר רופין (דרוש תיאום מוקדם בשני המקומות) אפשר לבקר בעתיקות בית שאן. אנחנו ניסע לכיוון כוכב הירדן. ניסע צפונה מבית שאן לכיוון צמח בכביש 90 בין הק"מ ה - 390 - ל -391 נפנה שמאלה לכיוון כוכב הירדן (9). בתום העליה היפה בצומת ה-T נפנה שמאלה אל האתר (10), נחזור לכביש 90 וכעבור 1/2 2 ק"מ ניפנה מזרחה (11) אל אתר גשר הישנה, המספר את סיפור ההתיישבות בעמק הירדן ועמידתו בגבורה במלחמת השחרור מול הצבא העירקי. במקום גם תצוגה מרהיבה של אתר נהריים אליו ניסע לראות את מה שנותר. מגשר ניסע לתצפית לא שגרתית על אתר נהריים. נחזור לכביש 90 כ - 3  ק"מ צפונה מקיבוץ גשר נפנה שמאלה (12) לכיוון מנחמיה ותל שחרות. נחלוף על הכניסה למנחמיה (14) ונעלה עוד שני ק"מ. נפנה דרומה (שמאלה) (13) וברחבה שלפני תל שחרית נצפה אל שרידי מפעל נהריים (14)
 המתעניינים באתרי התיישבות מוזמנים להיכנס למנחמיה (לרצינים במיוחד מומלץ לתאם סיור מודרך עם מלי - 0522855746 ). נחזור לכביש 90 בנקודה (12) ונחצה אותו לכיוון נהריים נסייר באתר, בסכרים ובאתר הבנות שהוקם לזכר שבע הבנות מבית שמש שנרצחו באי.

נסיים בצומת צמח (15).

מפת המסלול:

מקרא:

עונה מומלצת:
כל השנה.

הוראות בטיחות:
יש לנסוע בזהירות, משום שיש פיתולים מפתיעים בכבישים.

ציוד:
1.5 ליטר מים לאדם, כובע, נעלים נוחות להליכה, משקפי
שמש ואולטרהסול להגנה מפני הקרינה.

הדפסת כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

מסלול הטיול המועדף עליי
מסלולי נחלים בצפון
טיולי ארכיאולוגיה
נוף מדברי
אתרים היסטוריים

הצג תוצאות
Powered by Sitenet ltd בניית אתרים מועדון הלקוחות | כתבו לנו| תנאי שימוש| אודות החברה| פרסום באתר| מאמרים